اعتراض نماینده ولی فقیه به بازداشت زائران ایرانی در حج هنوز نمی‌توان زمان دقیقی برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد! حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان با حقوق خرداد ماه ۱۴۰۳ پرداخت می‌شود + جزئیات آیا مشکل پرداخت مستمری و حق پرستاریِ افراد دارای معلولیت حل شد؟ بازنشستگان تأمین اجتماعی نگران فرمول اجرای متناسب‌سازی حقوق هستند قول مساعد وزیر کار برای بازنشستگان؛ همسان‌سازی اجرا می‌شود مراد صحرایی: باید طوری کار کنیم که همه دانش آموزان طعم عدالت را بچشند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳) | وزش باد شدید خراسان رضوی را فرا می‌گیرد ترمیم حقوق پرسنل سلامت در بودجه ۱۴۰۳ وقوع رگبار و گردوخاک در برخی استان‌های کشور (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) توصیه‌های رئیس جمعیت هلال‌احمر به حجاج ایرانی نتایج نهایی آزمون آموزگاری ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ مرگ تلخ نوجوان یازده ساله مشهدی در استخر ذخیره آب (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) مرگ کارگر میانسال به علت سقوط در چاله آسانسور (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) هشدار شیوع انفجاری «تب دنگی» در مشهد| پروازهای امارات به فرودگاه هاشمی ‌نژآد خطرناک است اختلاف خانوادگی رنگ خون گرفت| یک کشته و دو مجروح در اقدام مسلحانه داماد جنایتکار (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) آغاز تدوین طرح ارتقای کمی و کیفی خدمات هلال احمر به زائران مشهدالرضا(ع) قتل فجیع دخترعمو به خاطر عشق آتشین | قاتل ۲۳ ساله خودش را حلق‌آویز کرد قتل خونین مافیایی‌ها به خاطر یک دختر! برگزاری اختتامیه دوره زیست عفیفانه در مشهد
سرخط خبرها

بیشترین شکایت از تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری چیست؟

  • کد خبر: ۳۵۰۰۹
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
بیشترین شکایت از تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری چیست؟
مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سالانه حدود ۱۳ هزار شکایت در مورد افزایش مرخصی زایمان از تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری کشور مطرح می شود.
به گزارش شهرآرانیوز، عمران نعیمی  در خصوص پرونده‌هایی که علیه سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت مطرح می‌شود، گفت: در صورتی که اعتبار کافی برای اجرای قوانین به ما داده شود، می‌توانیم ۲۰ هزار پرونده علیه سازمان را حل و فصل کنیم.

وی افزود: در برخی موارد علت طرح شکایت در دیوان به دلیل بار مالی است که تأمین نشده مانند مرخصی زایمان که حدود ۱۳ هزار شکایت از سازمان تأمین اجتماعی به دلیل افزایش مرخصی ۹ ماهه زایمان است.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: عمده شکایت‌ها به نفع شاکی صادر می‌شود و ما نیز به اعتبار رأی مرجع قضائی، بار مالی آن را تأمین می‌کنیم، اما دولت اعتباری در این خصوص به ما نمی‌دهد بنابراین ما از محل اعتبار برنامه‌های جاری تأمین اجتماعی به این پرونده‌ها رسیدگی و آن‌ها را حل و فصل می‌کنیم.

نعیمی در پاسخ به این سوال که آیا دولت این اعتبار را پرداخت خواهد کرد یا خیر افزود: تنها کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به عنوان بدهی دولت این موارد را که پرداخت می‌کنیم ثبت کنیم تا هر وقت دولت قصد پرداخت بدهی خود را داشت این موارد نیز اضافه شود.

نعیمی در مورد بیشترین موارد شکایت از سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ۳.۵ میلیون بازنشسته تحت پوشش سازمان داریم گفت: به همین دلیل موارد زیادی از شکایت‌ها مربوط به بیمه بازنشستگان، احکام حقوقی، سنوات و اعتراضاتی در خصوص تعیین حقوق و دستمزد و … می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنین ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش داریم، افزود: این افراد برای تعیین سابقه خود و اینکه ماه‌هایی از سال حق بیمه برایشان محاسبه نشده و تعیین حقوق واقعی آن‌ها و ادعای سابقه، مشکلاتی خواهند داشت.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگاه داریم، گفت: به دلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه کارگران، شکایت‌هایی نیز در طول سال در این زمینه به دیوان عدالت اداری انجام می‌شود.
 
مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->